Čtete dobře, čím dál více se v současné době setkávám s tím, že firmy s klidem opouštějí e-mailing a přeskakují do kategorie IM typu Whatsapp nebo Viber, které jsou dnes skutečně o něco efektivnější než zastaralý e-mail. To že už tam nějakou dobu komunikují v celých týmech už víme, ale marketing? No proč ne, pojďme se podívat jak na to.
Vhodně servírované informace
Nejdůležitější je přizpůsobit obsah délce věnované pozornosti v IM, která bohužel v dnešní době také není žádný zázrak :-). Takže žádné dlouhé texty a obsáhlé info. Ve vší stručnosti a s příjemnými obrázky postačí.
7-10 obrázků? Není to moc? Opět záleží na délce sdělení v obrázku!
Velikost obrázků 100% můžete využít z Instagram Stories, tedy 1080 x 1920px. Rozměrově tedy pro příjemné čtení na výšku.
Hromadná zpráva nebo Skupina?
Hromadná zpráva umí odeslat u WhatsAppu celkem 256 kontaktů (stejně jako je velikost skupiny). WhatsApp sice upozorňuje, že přijde všem, kdo má vaše číslo uložené v kontaktu, nicméně z praxe jde ověřit, že přijde i tak. Jen se aplikace u daného člověka zeptá, jestli je zpráva v pořádku, popřípadě ji může odmítnout.
Viber nabízí odeslání až 50 příjemcům v jedné zprávě. Ve skupině pak můžete mít 250 klientů.
Výhoda skupiny je, že se můžete podívat, kdo všechno již zprávu přečetl.
Složitost nastavení a odesílání zpráv
Vlastně to složité vůbec není, WhatsApp i Viber mají své nativní Mac OS aplikace.
Mám 10 000 klientů, jak na to?
Velmi doporučuji segmentaci klientů a rozesílat jen určité uživatele, to co ve zprávě nabízíte nemusí některé klienty vůbec zajímat. Stejně jako v e-mailingu se lidé se budou ze zasílání odhlašovat. Doporučuji každé odhlášení řešit a reagovat na něj (Vaše telefonní číslo bylo odebráno). Také je dobré přidávat do každého sdělení způsob odhlášení (jak na to) a kdo zprávu rozesílá.
Kdy rozesílat?
Máte-li trochu náročnější sdělení, nechte to na víkend. Vaši klienti mohou mít více klidu kolem sobotního odpoledne. Mobil je věc, kterou máme většinou blízko a na kterou koukáme v průměru až 2 hodiny denně. Nemusíte se bát, že zpráva zapadne hluboko pod další zprávy jako v e-mailu. V běžné pracovní dny ideální dopoledne kolem 10 hodiny nebo kolem 18:00.